10/16/2015

108.

IMG_2480IMG_2478IMG_2500IMG_2474IMG_2528IMG_2541
M: Toisena päivänä vuokrattiin pyörät, joilla sitten lähdimme pyöräilemään kohti Kalamakia. Kalamakin ranta oli suojeltu, koska kilpikonnat tulivat pesimään rannalle. Munien päälle oli laitettu tuollaisia kehikoita ja rannalla oli muutenkin tosi tiukat säännöt esim roskaamisesta. Toi ranta oli kyllä yksi mun lemppareista. Ei kumminkaan jääty kauaksi aikaa tälle rannalle, koska oli niin älyttömän kuuma, ettei pystynyt jäädä makaamaan pitkäksi aikaa. Jatkettiin siispä pyöräilyä Laganasin kautta Agios sostis saarelle.
IMG_2557IMG_2581IMG_2596IMG_2599
Laganas oli enemmän semmoinen nuorten juhlimispaikka ja kauppakatu oli ainakin 10 kertaa pidempi kuin meidän kylässä. Ei pysähdytty ollenkaan vaan jatkettiin pyöräilyä Agios sostikselle. Päädyttiin sitten vahingossa tosi upeaan kylään, jossa käytiin syömässä kuudennen kuvan maisemissa. Jatkettiin matkaa Agios sostikseen ja yksi mies sanoi, että rantaa pitkin pääsee ihan hyvin pyörien kanssa, joten mehän sitten mentiin. Alussa jyrkät rappuset alas, rantaa pitkin pyörät puoliksi meressä ja vielä loppussa ihan älyttömän jyrkät ja pitkät rappuset ylös. Kun oltiin päästy ylös olisi tehnyt mieli haistattaa paskat sille miehelle kuka sanoi tätä helpoksi ja tilanne oikein nauratti meitä. Lopulta päästiin Agios sostikselle ja se oli saari, mihin kuljettiin tollaista siltaa pitkin. Sitten olikin takaisin lähdön aika. Pyöräiltiin tänä päivänä yhteensä noin 30 kilometriä 30 asteen helteessä, joten se oli kyllä aika suoritus. Päivä oli ihan täydellinen.
IMG_2654 IMG_2703 IMG_2620 IMG_2636 IMG_2712IMG_2745 IMG_2756 IMG_2768 IMG_2776 IMG_2928 IMG_2808 IMG_2810IMG_2968
Kolmantena päivänä me lähdettiin koko päivän kestävälle veneretkelle(tai itseasiassa se oli laiva), joka kävi sinisillä luolilla ja hylkyrannalla. Pysähdyimme pari kertaa uimatauoille ja puolessa välissä päivää tunniksi hylkyrannalle. Hylkyranta on tunnettu kristallinkirkkaasta vedestä ja rannalla olevasta vanhasta hylystä. Tämä meriretki oli kyllä ihan älyttömän upea kokemus.